Dieta owocowa jest szczególnie polecaną dietą przes lekarzy specjalistów. To, że dieta owocowa jest bardzo skuteczna to akurat nie ulega wątpliwości. Korzysta z niej całkiem spore grono osób, które pragną zmienić swoją sylwetkę. Jeśli chcesz schudnąć to zapoznaj się z dietą owocową i zacznij swoje odchudzanie już teraz!

Dieta owocowa - recenzja diety

Każda dieta rządzi się swoimi zasadami – to niepodważalny fakt! Bez względu na to co wybierzemy, w gruncie rzeczy chodzi nam, albo o oczyszczenie organizmu, albo o zrzucenie zbędnych kilogramów tłuszczu w obrębie naszego całego ciała. Wydaje się, że diet na świecie jest tyle ile ludzi, jednak skutecznych jest naprawdę nie wiele. Większość diet to diety cud, które w realnie krótkim czasie mogą pozwolić nam schudnąć parę kilogramów. Efekty są niepodważalne, jednak późniejsze utrzymanie wagi jest nie lada wyzwaniem. Druga sprawa to zdrowie, które z reguły cierpi na naszych eksperymentach. Niektórzy z nas być może słyszeli o diecie owocowej? Czy wiemy na czym polega?

Otóż, dieta owocowa składa się – jak sama nazwa wskazuje – tylko i wyłącznie z owoców. Zazwyczaj stosuje się ją przez dwa lub trzy dni. Dieta owocowa cechuje się działaniem oczyszczającym i odchudzającym, jednak stosowana zbyt długo wyniszcza nasz organizm, co jest jej ewidentnym minusem. Do jej stosowania wyklucza się wszystkie produkty spożywcze oprócz owoców. Zasadniczo korzystając z diety można spożywać nie jeden, a kilka owoców w dowolnej ilości i sposobie przygotowania. Zabronione jest jednak podjadanie owoców suszonych – dieta toleruje tylko i wyłącznie świeże owoce. Owoce możemy przygotować na mnóstwo sposobów takich jak duszenie, gotowanie czy pieczenie. Oczywiście dieta nie zabrania jedzenia owoców w postaci surowej.

Najlepiej nie obierać ich ze skórki, gdyż tam znajduje się najwięcej potrzebnego błonnika, który skutecznie nas nasyci. Dobrym sposobem jest przygotowanie sałatki owocowej, jednak możemy ją polać tylko i wyłącznie sokiem z cytryny lub sosem zmiksowanych owoców. Dlaczego jednak kierować się wyborem diety owocowej? Głównie dlatego, że zjadając owoce pochłaniamy niewielkie ilości kalorii, a ponadto owoce zawierają duże pokłady wody oraz spore ilości cukrów prostych zwanych fruktozą. Średnia kaloryczność owoców w wadze 100 gramów nie powinna przekroczyć 60 kcal, co jest bardzo dobrym wynikiem dla osób chcących się trochę odchudzić. W tym konkretnym obliczeniu kalorii nie możemy wziąć pod uwagę owoców suszonych, awokado czy bananów, gdyż są to owoce wysoko kaloryczne. Dieta owocowa jest równie małokaloryczna co i nie zdrowa.

Zbyt długie jedzenie samych owoców wyniszcza nasz organizm w ekstremalnym tempie. Dla przykładu warto podać pewien istotny szczegół, a mianowicie to, że zdrowa kobieta o wadze 60 kilogramów musiała by zjeść blisko 5 kilogramów owoców dziennie, by w całości zaspokoić organizm energię potrzebną mu do działania. Jest to więc w gruncie rzeczy mało ambitna dieta, dlatego nie powinna trwać dłużej niż 3 dni – głównie chodzi tu o oczyszczenie organizmu, a nie odchudzanie. Dieta owocowa traktowana jest także jako jedna z najgorszych w grupie alternatywnych diet, jednak jej skuteczne działanie przyćmiewa wszelkie bolączki i zgryzoty.